شیر قفل پارک تریلی

شیر قفل پارک تریلی – پارک کردن و حرکت دادن ضروری تریلر

از شیر قفل پارک تریلی برای پارک کردن و حرکت دادن به صورت اضطراری در تریلر استفاده می شود و فقط بر روی تریلرهایی قابل نصب است که دارای بوستر دوبل می باشند.

بوستر های دوبل شامل مکانیزم ترمزگیری هم در حال حرکت و هم در حالت توقف به صورت کامل می باشند . بخش پلاستیکی آن این امکان را فراهم می سازد تا در برابر زنگ زدگی محافظت گردد و در نهایت طول عمر آن افزایش یابد

جهت خرید قطعات یدکی شاسی، زیر شاسی و محور تریلی با واحد فروش در ارتباط باشید

 

 

دکمه قرمز (پارک)

جهت ترمز کردن تریلر در حالت توقف کامل و پارک می‌باشد (مانند ترمز دستی عمل می نماید). درحالتی که دکمه قرمز بیرون باشد، ترمز تریلر فعال شده و محورهای عقب قفل می شوند (این عمل توسط بوسترهای دوبل انجام می شود). با فشار دادن دکمه قرمز به داخل، ترمز تریلر آزاد می شود (بوسترها آزاد می شوند).
احتمال وقوع حادثه
استفاده از قفل پارک به عنوان یکی از اجزا اصلی سیستم ترمز جهت بالا بردن ضریب اطمینان در زمان توقف و در پی آن حالت کوپلینگ مابین تریلر و کشنده می باشد عدم توجه به موارد ایمنی خطرات جدی به دنبال خواهد داشت اکیدا توصیه می گردد که به موراد زیر توجه نمایید.
اكيدا توصيه مي گردد كه در زمان اتصال كوپلينگ ها مي بايست از كشيده شدن دكمه قرمز به سمت بيرون(حالت فعال-شير پارك) اطمينان كامل داشته باشيد.در غير اين صورت با اتصال كوپلينگ قرمز علي رغم فعال بودن دكمه مشكي ترمز آزاد شده و آثار غير قابل جبران به دنبال خواهد داشت.

دکمه مشکی (اضطراری)

دکمه مشکی هنگامی که سیستم باد اصلی (کفگرد قرمز) قطع باشد برای به حرکت درآوردن تریلر استفاده می شود. هنگامی که تریلر از کشنده جدا گردد و یا زمانی که مدار باد يعني کفگرد قرمز متصل نباشد و یا به هر دلیل دیگری باد ترمز قطع شود، سیستم ترمز تریلر به طور اتوماتیک فعال می گردد و ترمزهای تریلر توسط بوسترهای دوبل قفل می گردد و تا زمانی که باد تریلر مجددا وصل نگردد امکان جابجایی تریلر میسر نخواهد بود.
برای به حرکت درآوردن تریلر و برقرار کردن سیستم باد ترمزها و آزاد کردن چرخ ها بایستی با فشار دادن دکمه مشکی به داخل (هنگام قطع بودن باد) بوسترهای دوبل ترمز آزاد گشته و امکان حرکت تریلر فراهم گردد. نمونه ای از راهنمای یکی از شرکت سازنده سیستم ترمز در شکل زیر نمایش داده شده است.